Jäss, aj äm fråm Värmland

Under förmiddagen har jag kollat på Idol som jag bandade igår. Bandade. Vilken jävla tönt man är. Men ända sedan hyresvärden tog på sig snålishandskarna och tog bort alla kanaler förutom 1,2 & 4 så har jag börjat banda tv-program som jag vill se. Innan jag hade trean gjorde jag så när jag visste att jag skulle behöva kolla på skrot-tv. Idol är skrot-tv. Ett med naturen, Helgmålsbön från Högåskyrkan och V-65 är inte skrot-tv. Sånt går inte att titta på ens när man är bakis. Därför bandar jag sånt som jag kan titta på dagen efter. Tönt!

Hur som helst, jag kom att tänka på en sak när jag kollade på Idol. Svengelska- what the fuck? Varför har vi i Sverige så jäkla bra ordförråd på engelska, men så fort vi öppnar käften så kommer ändå vår dialekt med på köpet. Det är liksom engelska ord, men det låter som dalmål/västgötska/norrländska.

Undrar vilken dialekt som gör engelskan värst. Min gissning är värmländska. Det kan vara för att det är Sveriges bonnigaste dialekt. Just det- bonnig, men ändå rar. Dock inte när man snackar engelska...

Kommentarer
Postat av: Emma

Visserligen är värmländska typ Sveriges bästaste sialekt!

2006-10-16 @ 10:10:13
URL: http://emloo.blogg.se
Postat av: Elin

Emma: Ja, den ä go den! :D

2006-10-16 @ 11:50:58
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0