Lång och trogen tjänst

Vaknar sent den här lördagen. Det finns en bra anledning till det- jag somnade nämligen sent. Halv fyra i morse för att vara mer exakt. Men vem kan sova när Musikbyrån firar 10 år med att vräka ur sig höjdpunkter ur arkivet?
Ögonlocken började kännas lite tunga när klockan närmade sig ett, men då gjorde The Hives entré och jag var med ens klarvaken.

Konserter man varit på, konserter man önskar att man varit på, artister och band som man upptäckt, intervjuer som berört. Allt i en salig blandning. Själv är jag övertygad om att jag aldrig hade upptäckt  Flaming Lips, Anthony and the Johnsons och Mary Lou Lord om det inte varit för Musikbyrån. Åtminstone hade det skett mycket senare än det nu gjorde.

Kvällens eufori:

* Depeche Mode flyr från punkare
* Soundtracks fejkade splittring och filmen om deras nya liv
* The Hives US Tour
* Marilyn Manson snackar om texten till Use Your Fist Not Your Mouth
* Niel Young i Amish-hatt
* Sami Sirviö blöder näsblod när Kent intervjuas på kinakrog i Eskilstuna
* Håkan Hellström är bitter över SOOL:s hån
* Det tragiska repet om Radiohead
* bob hund liva anno 1997
* Cardigans spontanspelar på hotellrum

Dock saknade jag bilder från R.E.M:s spelning i vinterträdgården på Grand och hade även kunnat leva utan att behöva höra något från The Knives spelning på Mejeriet tidgare i år. Annars en komplett kväll...

Balsam för själen idag: The Hives- Main Offender

Kommentarer
Postat av: Julia

Lägg av! Och jag satt och närdade mig vid datorn till halv tre! va fan då!

2006-10-21 @ 15:09:34
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Julia: Du missade det bästa svensk tv hade att erbjuda det här året...

2006-10-21 @ 15:57:09
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0