Prôppfullt

Aldrig har jag sett Snerikes så fullt som igår. Festen här hemma blev finfin såklart och fröken J krossade som vanligt ett av mina vinglas. Jag tror att det var det tredje i ordningen som fick sätta livet till. Ska man snacka om traditioner så måste väl detta var en sådan. Ingen fara dock, jag är rätt bra på att ha sönder glas jag också och dessutom går det ju alltid att köpa nya.

Väl på plats på Snerikes och laddade för dansgolv fick vi nästan en chock av kön. Halv elva var klockan (ja, utgång på nation betyder att man går ut mycket tidigare än på andra ställen). Kö ända ut på Övre Slotts och efter knappt tio minuter i denna evighetslånga kö förkunnade en vakt med mistlursstämma att ingen hade en suck i världen på att komma in. Stopp var det, riktigt tvärstopp och det har jag aldrig varit med om tidigare. Vi surade ett tag och gick sedan in på grannen Smålands och tog några drinkar innan vi gick hem.

Idag är jag skamligt pigg. Och skamligt nyttig också. Sällan har en så hälsosam bakislunch intagits tror jag då pasta med ruccola och soltorkade tomater fick vara dagens starter tillsammans med två iskalla burkar cola light. Jag mår toppen, och mest förvånad över det är nog jag själv...

Kommentarer
Postat av: Julia

Hehehe, Julia och vinglas.. :)

2006-10-05 @ 11:20:16
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Julia: Jag ska köpa ett fint glas i plast åt dig som du kan slänga bäst du vill utan att det går sönder... ;)

2006-10-05 @ 20:45:49
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0