Vem ska man skälla på för detta?

Jag slängde ett öga på reprisen av Idol under förmiddagen.
Det slår mig vilken dålig tv det egentligen är. Eller, rättare sagt är idén inte helt tokig. Det är snarare programledarna det är fel på, eller den stackars människan som skriver deras manus. På P4 brukar man skämtsamt kalla krystade övergångar mellan ämnen eller låtar för just P4-övergångar. Jag är rätt säker på att alla har hört dem, och de förekommer av någon underlig anledning mycket frekvent på just P4:s lokala kanaler. Till exempel: om jag spelar Orups Regn hos mig och säger något i stil med "och därmed ska vi se om det blir något regn för Norrbottens del den här dagen då vi tar en titt på väderkartan." det är en klockren P4-övergång, men exemplen är oändliga egentligen.

Och P4-övergångarna haglade sannerligen tätt i idol den korta stunden som jag tittade. Någon sjunger låten Hos dig är jag underbar och Sanna Bråding, denna kvinna vars karriär är ett enda evigt frågetecken påar omröstningsmomentet med att säga: "Och tycker du att den här tjejen är underbar, så rösta på henne...". Strax efteråt dyker någon annan upp med låten Långsamt farväl vilket resulterar i att Sanna Bråding säger "Och vill inte du att detta blir ett långsamt farväl för Nathalie, så rösta på henne...".

Apropå dålig tv, så slår det mig att jag ännu inte har nämnt tv4:s värsta produktion någonsin: Förkväll. Det är faktiskt det taffligaste jag har sett i svensk riks-tv någonsin. Mikrofoner som inte är på, programledare som tror att de är gäster och experter på en och samma gång, kameramän som tror de har rast, producenter som inte kan kommunicera och planera, manusförfattare som inte håller reda på fakta, researchers som inte kan ta reda på fakta och så vidare och så vidare. Ungefär samma taffliga klass på det som Studio Virtanen i kanal åtta. Den killen är fruktansvärt kompetent kåsör. man kan ju tycka att han borde använda sitt huvud och inse att han inte har något i tv att göra.

Och därmed var det slutgnällt för idag.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag planerar förresten att ha utbildning med Jonas hemma och visa alla flaskorna in live ;-) Så han får se& kan minnas =) Killar fattar verkligen inte det där med balsam dock, haha.

2006-10-09 @ 12:28:37
URL: http://lindamariaengla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0