Vilken dag är det egentligen?

Är det onsdag? Eller är det torsdag?
Denna förvirring drabbades jag av under morgonens sändning och under första timmen hade jag faktiskt ingen aning. Jag förstår helt och fullt om folk tyckte att jag lät helt bakom flötet. Därför tar jag nu tillfället i akt att försöka förklara mig. A: Går man upp kvart i fyra på morgonen, så blir man lätt lite vimsig ibland. B: Om man dessutom använder ett gammalt manus som underlag när man ska påa och ava till exempel sig själv eller vädret och det i detta manus står onsdag och man glömmer ändra detta till rätt dag, ja då blir det bara tokigt. Och rörigt. Fast, å andra sidan: hellre att jag inte vet vilken dag det är än att jag byter namn i sändning. Det har nämligen också hänt, då jag presenterade mig själv med min kollegas namn. Behöver jag nämna att detta också var i en morgonsändning..?

"...denna onsdag, eller vad säger jag? Torsdag? Ja, torsdag menar jag ju. Idag är det torsdag och ingenting annat..."

Citat. Slut på citat.

Kommentarer
Postat av: Linda

Man måste ju bjuda på sig själv lite, go Elin =)

2006-10-09 @ 12:08:26
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Ja, jag gör mitt bästa! :)

2006-10-09 @ 12:19:22
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0