Anyone for coffee?

Mina nya arbetskamrater tycker att det är roligt att jag är allergisk mot kaffe.
Eller, inte roligt- hysteriskt kul! Oftast nöjer jag mig med att säga att jag inte dricker kaffe, det kan ju finnas en mängd olika skäl till att man inte gör det ju. Idag läckte det dock ut, eftersom de idag på jobbet hade fått en ny "fantastisk" sort som jag "bara var tvuuungen" att prova. Jag blev tvungen att säga som det var. Trots att det slutade precis som jag befarade: Va? Är det sant? Åh, kan du inte ta en kopp så får jag se? Det har jag aldrig hört talas om förut! Drick en då, snääälla!!!

Det dröjde inte länge innan min kollega också hade ropat på en annan kille som jobbar på samma våning som oss, och helt plötsligt så kände jag mig som en freak show. När hon ropade på Christer för att berätta det sensationella så lät det som om hon just betalat sig in på en kringresande cirkus och funnit en människa med fem huvuden- ingen får missa detta! Med en gång kände jag att de inte blir förärade berättelsen om flygplats-incidenten, café-incidenten och minneslucks-incidenten! 

Kommentarer
Postat av: Julia

Hähä, om jag kommer ihåg rätt så reagerade jag nog på samma sätt som de! :D Ho ho

2006-09-06 @ 22:11:04
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Julia: Ja, jag har svaga minnen av det... :)

2006-09-07 @ 08:09:56
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Linda

Är det själva kaffet som du är allergisk mot eller nått ämne i? That´s weird, men kaffe är ändå not nice. Jag funderade på att göra iaf en ost&skink, en tacopaj, en vegetarisk.. Har du nått tips på vad man kan ha i den vegetariska? =) Ja det var himlans skoj att vinna biljetterna, jag ska släpa med min date ;-) Det var jag som blev dumpad av min sambo, det var tufft.. Och det tog ett bra tag att komma över det, men det är tur att tiden läker de flesta sår =) Har du hört Lasse Lindh nån gång? Han säger att den som säger att tiden läker alla sår, den ljuger.. Men det beror väl på =) Nu står jag på jobbet och funderar på allt jag ska hinna göra innan farmor& familjen kommer& firar idag =)

2006-09-07 @ 09:12:53
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Det är taurin, som ingår i både kaffe och energidrycker och till viss del i produkter med kakao i. Och bara för att jag inte kan dricka det så brukar jag längta efter det ibland, även om det är väldigt sällan... :)

2006-09-07 @ 10:14:11
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0