Balle till frukost

Klockan 07.15 idag serverade Stockholm City mig en chans att höja på ögonbrynet.
Mitt på sidan sex (!) stod det klart och tydligt "balle". I en krönika om konstiga arbetplatser och chefer med förkärlek till att ge folk sparken skrev Anne Haavisto det banala, närmast barnsliga, men ändock så tabubelagda ordet. Jag kunde inte låta bli att le. Så många gånger som jag har hejdat mig när jag natingen i etern eller i skrivande form lutat åt att använda ett sådant ord. Kanske inte just balle, men tabuord. Vi är så jäkla rädda för det. jag slår vad om att Annes mail i detta nu är översållat med brev som formligen skriker ut sitt förtret att behöva läsa sånt lagom till morgonkaffet.

Fram för fler ballar i pressen (och misstolka mig nu för Guds skull inte...)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0