En fiskargubbe och ett stormande hav

Hemma igen.
Det är kallt i lägenheten, så där som det lätt blir när man inte varit i den på några dagar. Ändå känns det skönt att vara hemma igen, trots att jag avskyr kalla lägenheter. det känns ju alltid lite skönt att komma hem, särskilt när anledningen till att man varit borta är jobbig som denna.

Ändå har helgen varit bra. Begravningen var fin och det var skönt att träffa alla, särskilt mina kusiner. Vi har kul ihop, kanske roligare nu när nästan alla är vuxna. Dessutom var det skönt att träffa mamma, det är det alltid. Alltid! Helgen bestod såklart mycket i bodelning, vilket inte var särskilt jobbigt utan mest trevligt. det var en riktig nostalgitripp att titta på böckerna, dukarna, porslinet och möblerna. Själv fick jag bland annat med mig två av mina favorittavlor som har hängt hemma hos dem och det gjorde mig mycket glad. Bror fick tavlan med den arga fiskargubben, som skrämde mig så när jag var liten. Samtidigt förstår jag att han ville ha den, eftersom den påminner så mycket om när vi var i mormor & morfars hus när vi var små.

Nu ska jag äta lite. Trots att det nästan känns som jag knappt gjort något annat än ätit en massa under helgen, så har jag bara ätit frukost idag och eftersom jag fått huvudvärk nu känns det som depåerna behöver fyllas på. Kanske blir det en film också, det är ungefär vad jag orkar med en kväll som denna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0