Politiker-skräp

Igår försökte jag vara den duktiga medborgaren som jag ibland vill tycka att jag faktiskt är och jag tittade på Duellen. Åtminstone såg jag stora delar av den, och det var ungefär vad jag hade väntat mig. Jag tycker att det är sandlåda och en massa massa spel för galleriet. För några veckor sedan var jag också en god medborgare och tog valmanifestet från både det röda blocket och oppositionen och egentligen måste jag säga att det var betydligt mer givande än den entimmeslånga lekstugan igår.

Hur stor skillnad kan det bli egentligen? Någon borde uppfinna något som gör att partierna måste stå till svars för sina uppföljda eller inte uppfyllda vallöften i slutet av varje mandatperiod. DÅ skulle det vara mer värt att bry sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0