Travelling without moving

Resereporter- vilket fantastiskt underbart jobb.
Jag kan inte låta bli att tycka att det är det, kanske världens bästa till och med.
Själv glamoriserar jag det; resa och få betalt för det, vara i varma länder och få betalt för det, bada, sola och se häftiga platser och, ja- få betalt för det! Jag kanske har varit hemma i Sverige allt för länge nu, för hur jag än gör så lockar resor till alla möjliga ställen. Dessutom har jag ju nästintill obegränsat med tid att fundera på också, och den kombinationen har alltså resulterat i en hel massa dagdrömmande om resmål som jag ska ta mig till NÄR jag får pengar. Just det, NÄR- inte OM! 

Just nu är jag helt inne på en öluff i Kroatien nästa sommar. Lagom spartanskt, lagom med äventyr och defenitivt mer lagom med folk än vad det är i Grekland. När jag presenterade idén för M i början av veckan lät han intresserad av konceptet: flyga till Split, hyra en vespa och sedan avverka några öar lite som man tycker. Det är otroligt fint i Kroatien, och dessutom är Adriatiska havet helt underbart att bada i. Nu tror jag att jag ska drömma vidare medan jag fixar lite lunch...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0