Ägg, Jesus och kall firre

Påsk innhehåller bara Elin-mat. INTE!
M:s mamma räknade upp en massa som kommer stå på bordet i eftermiddag och jag blev påmind om ytterligare ett skäl till att påsken bara är bra för att man är ledig. Och får dricka påskmust. Och får äta godis (vi handla ett kilo i går mellan tre huvuden). Ägg (ryyys), (kall fisk (ryyys), frestelse (ryyys för anjovis). Det är inte utan att man känner sig som en småunge när det man ser fram emot (ja, något måste jag ju se fram emot) är köttbullarna. Suck! Jag får väl äta så mycket godis jag bara kan istället. Det ska vi nog kunna ordna!

Fråga: Vad har Jesu död med ägg, frestelse och kall fisk att göra?

Glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0