Är det pubertalt med strejk?

Tydligen ska vi gå ut i strejk snart. Varenda blaska (förutom typ Bamse-tidningen) klappar igen nästa fredag i väntan på nya kollektivavtal.
Jag har aldrig strejkat förrut. Precis nu när jag skriver det så dyker något svagt minne upp om en spontan sittstrejk i cafeterian under högstadietiden upp. Jag tror vi sa att det var strejk, fast det egentligen handlade om att vi ville sitta och titta på mtv och äta s-märken. Och sedan någon strejk under samma tidsperiod i protest mot att vi var tvungna att vara på lektion när hockey-finalen i något OS. Värdefulla ståndpunkter, alltså.

Men nu är det alltså dags. Jag vet bara inte om jag ska känna mig pubertal eller vuxen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0