Coulda, woulda, shoulda

Det är sol ute. Jag är inte bakis och har ingen tid att passa. Ändå är jag inte ett dugg sugen på att gå ut och göra något. Det kanske kommer i eftermiddag, men just nu vill jag bara ligga i soffan och läsa. Så det är det jag gör.

När jag steg upp såg det ganska varmt och skönt ut ute, men när jag öppnade balkongdörren insåg jag det. Det är snart höst. Den här sommaren kommer att passera utan att jag badat i Sverige en enda gång. Förmodligen kommer jag inte använda bikinin någon mer gång i år och inte sitta på uteserveringar i bara linne på kvällarna.
Istället borde jag göra av med en massa pengar på snygga höstkläder, vilket i och för sig inte är så taskigt det heller. Basker, halsduk, röda skinnhandskar, nya stövletter.

Fler saker jag borde göra:

* ta tag i träningen och gå ned de där kilona som plågar mig
* söka några jobb ifall jag inte får vara kvar på Bladet i höst
* köpa lite dvd-boxar med tv-serier ifall jag blir arbetslös i höst
* börja boka tvättider i god tid och sedan passa dem
* ta fler bilder på roliga fester och roliga vänner
* börja använda tandtråd oftare än en vecka innan och efter jag besökt tandläkaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0