Jacksons snok

I dag slog det mig att en av kollegorna har en näsa som liknar Michael Jacksons. Det är inte smickrande. Det är inte mycket med Michael som är det.
Inte ens titeln King of pop känns atraktiv om det skulle medföra att man måste vara Michael Jackson för det. Snubben är ju inte ens rik längre, och sönderopererad, ensam och fattig är väl knappast något att sträva efter. Oftast kör man väl plastikgrejen för att man tror att det ska lösa just problemen med ensamhet eller fattigdom - eller? Snacka om att dra nitlotten...

Michael Jacksons "Bad" var nog förresten den första skivan jag köpte, någon gång på åttiotalets andra hälft. Fan, vad den var bra. Om det inte hade varit för den utmärkta svengelskan som jag förgyllde låtarna med, så skulle jag kunna hävda att jag kan varenda låt ordagrant.

Då var det tufft att heta Michael Jackson. Nu - not so much! Och inte vara näsdubbelgångare heller...

image159

                    King of pop                                                  Tragic mess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0