Och så detta med logik...

Om några veckor lämnar jag 08-land för ett tag. Jag tar en väska, sticker upp till mamma och vovve i norr och sätter mig i skolbänken igen. Körskola. Jag kan påstå att jag är hur vuxen och fri som helst, men innan jag har något körkort kommer det hela tiden kännas som det fattas något. Så nu ska jag försöka lösa det. Intensivkurs, tre veckor i skogen och sedan är allt utom uppkörning klart. Förhoppningsvis, jag kanske är helt talanglös när det väl blir allvar.

Satte mig för att kolla upp biljetter och började (som alltid när jag ska åka mer än 40 mil) med flyg. 999 kronor enkel, men bara en timmes resa. Gick vidare till tåg - flämt! Sex timmar, ett byte (och till buss dessutom): 945 kronor. Jag tappar alltså 300 kronor och fem timmar.

Om SJ-gubbarna sitter på sina feta arslen på styrelsemötena och kliar sig i skallen när det blir mindre och mindre folk på deras slitna och äckliga tåg så är det är just varför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0