Retuschering is a wonderful thing

Ibland kan man ju fundera på varför man strävar att se ut si eller så. Särskilt när man bedömmer sig själv vara tillräckligt intelligent att man fattar att i stort sett varenda en är retuscherade.
Kommer ihåg någon reklamfilm som Dove släppte för ett tag sedan där man fick se hur tjejen såg ut först och hur de jobbade upp henne till en riktig jäkla pärla. Scarry, egentligen, men vi köper det ju hela tiden...
image150

Det är skillnad på folk och folk. Och lår och lår, tydligen...

Här finns fler exempel.

Kommentarer
Postat av: Candy

Jag köper det inte, jag vet att de flesta (om inte alla) bilder är retuscherade. När det gäller modeller är de ju dessutom ganska uppsminkade/stylade på foton, dock finns det ju de som ser riktigt fräscha ut även till vardags & de avundas man ju. :)
Själv försöker jag lära mig lite om redigering. Om jag blir en jävel på PS kanske jag kan ha en presbild på min blogg utan att skrämma iväg hälften av läsarna. . .

2007-08-20 @ 22:01:39
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0