Tackelitacktack

Jag tror jag måste börja ransonera min användning av ordet "tack". De senaste dagarna har det slinkit ur mig i tid och otid, vad har jag egentligen att tacka för?
Tack för att du är så härligt otrevlig, tack för att jag erbjuder dig min plats på t-banan, tack för att jag något, som egentligen är ditt jobb, utan att konstla. Det är som om jag inte hade något bättre för mig än att gå runt och vara skentrevlig, ett ord som för övrigt är en klockren diagnos på det svenska beteendet...

Läser jag raderna ovan hör jag hur det låter. Kärringgnälligt, men egentligen så är det väl helt meningslöst att slösa sin tacksamhet på sådant som man inte alls är tacksam för. Frågan är bara, vad fan säger man istället? För ett hederligt "skit på dig" är väl inte att tänka på, eller?

Kommentarer
Postat av: Martin

Själv använder jag ordet förlåt alldeles för mycket. Borde använda ursäkta istället.

2007-08-29 @ 17:30:33
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Elin

Martin: Också ett ord som det går inflation i - och många använder på fel sätt! Men vem orkar hålla på? :)

2007-08-29 @ 21:59:25
URL: http://ontherocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0