Jag fick ett mess

Ett och ett halvt år sedan. Kanske mer om man ska vara exakt, men vem räknar egentligen när man redan har nått upp till sådana höjder.
Ett och ett halvt år sedan. Så länge sedan var det sen jag och gamla kompisen L hade någon riktig kontakt.
Igår fick jag ett mess. "Hur leker livet med dig? Vad gör du nu förtiden?" Först fattade jag inte vem det var från trots att hon låg kvar i min telefonbok. Sedan blev glad och sedan blev jag lite ledsen. Det kändes tråkigt och konstigt att kunna berätta om så mycket som hänt för någon som stått mig så nära under så lång tid. Sedan vi hördes senaste har jag blivit sambo, tagit examen och fått jobb. 
På något sätt ska man inte behöva berätta allt det i ett och samma andetag för någon som en gång var ens bästa vän. Eller så är jag bara blödig, som vanligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0