Vilken skulle bort?

Lika bra att jag avslöjar de rätta svaren på utmaningen nu.
Här är de:


1. Jag har varit på bal tillsammans med Leif Pagrotsky = SANT.
På vårbalen förra året var Leif Pagrotsky en av de inbjudna gästerna och jag kunde självklart inte hålla mig och min glappande käft borta. Såg till att få bildbevis på vår rendez-vous dessutom.

2. Jag har suttit sex timmar i fyllecell = FALSKT.
Som Josefin skrev, så kanske jag har gjort mig förtjänt av sådan logi någon gång, men jag har aldrig blivit lubbad och det är jag glad över.

3. Jag gett Lemmy i Motörhead nobben = SANT.
På backstage-området på Arvika kom Lemmys "folk" fram till mig och sa att han hade ögonen på mig och undrade om jag ville följa med till hans hotell för att "fest lite och sånt". På den korta stunden som det tog för dem att haspla ur sig den meningen kopplade jag inte vem Lemmy var. När de sedan pekade på det vårtiga ansiktet borta vid baren skrattade jag och gick.

4. Jag har spillt en öl över Lena Ph = SANT.
På mitt första pressjobb i Stockholm för några år sedan gick jag och mina två vilda kollegor till Café Opera efter att vårt gig var färdigt. Vi hade redan innan druckit en hel del på vårt seriösa uppdrag och väl inne på stället dröjde det inte mer än några minuter innan jag hade råkat stöta glaset till min 65 kronor-öl i axeln på Lena Philipsson. Jag gjorde det dessutom med sådan kraft att den något missnöjda (läs: vansinniga) Ph fick halva glaset över sig och jag smet in på dansgolvet och gömde mig.

5. Jag har gått runt iklädd Viking Lines maskottdräkt =SANT.
På Finlandsbåtar kan allt hända. Under en efterfest i en personalhytt på kryssningen mellan Stockholm och Åbo festade jag järnet iklädd maskottdräkten i flera timmar och var mer än lovligt full. Morgonen efter kom jag inte båten när den lade till utan fick sonika åka med tills den vände igen - behöver jag säga mer..?

Och de flesta av er verkade känna mig rätt bra, eftersom ni visste att jag aldrig suttit i fyllecell.
Thank God!


Kommentarer
Postat av: Julia

Hahaha! Hur kul som helst! :) Jag kommer imorgon! buss buss

2007-01-08 @ 21:11:52
URL: http://oh-julie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0