Alltid skrev och bröst

Ni vet när man är trött, så är det i bland som att blicken "fastnar". Stirra ut i november, som min pappa brukar säga. Sånt kan vara farligt när man är bland folk. På väg hem från jobbet upptäckte jag plötsligt att min blick hade fastnat på en tjejs bröst. Så får man inte göra.

Jag märkte inte ens att det hände, men av någon anledning fastnar alltid blicken på sånt som den inte får fastna på. Det fastnar aldrig på något på golvet eller dina egna fötter eller något utanför fönstret. Alltid bröst, skrev och ögon. Och skulle det vara så att blicken fastnat någonstans där det inte finns något genant i närheten så ser någon där uppe alltid till att någons skrev kommer och ställer sig precis där. 

Folk blir ruskigt nervösa av det, och jag också. Skulle en tjej sitta och stirra på Bill och Bull så skulle jag också bli nervös. Tack Gud, att jag hade solglajorna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0