Dirrrty

I dag tvättar jag. Hur jag än knölade och knölade fick jag ändå inte plats med skiten i mina två (!) Ikea-kassar. Jag fick ta det i två omgångar, och det jag fick med mig var nästan för tungt att bära. Istället fick jag dra kassarna längs med marken, de är nästan trasiga nu.

I helgen var jag tvungen att köpa nya underkläder. Inte så mycket för att jag ville, utan för att jag var tvungen. Det fanns nämligen inga kvar i byrålådan, och det beror inte på att vi varit för slöa för att boka en tvättid. Men vi har av misstag bokat på söndagar, och glömt bort att man inte får tvätta då. Så därför har det blivit så här nu. Jävla skit också.

"Tvätta så mycket du orkar" säger alltid M när det drar ihop sig till tvättid. Det är nämligen alltid jag som gör det, eftersom han nästan aldrig är hemma under helgen och aldrig är hemma i normal tid efter jobbet. Så mycket jag orkar, var det alltså... Det är ju en väldigt snäll tanke, men när man inte ens har underkläder att ta på sig så får man fan bita ihop och tvätta allt. Hela tjonkalongen, varenda plagg i den där förbenade tvättkorgen. Och det är det jag gör nu.

Det lär ta hela natten...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Stackars! Hoppas du är färdig nu. och de där tönterierna med att inte få tvätta på söndagar tycker jag de ska sluta med. nu.

2007-08-01 @ 02:25:52
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Elin

Hanna: I know! det borde helt klart vara lag på att man SKA få tvätta på söndagarna - det är ju enda dagen man har tid - om man inte är penisis eller mamamledig (vilket halv bostadområdet verkar vara). Oj, vad dorky att bli upprörd av detta... :D

2007-08-01 @ 09:06:14
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0