Förneka, förneka, förneka

Jag älskar vänner som man kan göra ingenting tillsammans med. Vara på två olika ställen i lägenheten och göra olika saker och sedan sammanstråla ibland och prata om det vi gör på varsitt håll. Så är det med M, med gamla tjejgänget - och med Julia. Julia är väldigt varmblodig av sig och medan jag knappt hann upp ur sängen innan jag satt i bikini på balkongen satt hon i soffan. Hon gillar inte värmen, helt enkelt. Och sedan satt vi där, med en varsinn hög med gamla kvällstidnings-bilagor och pratade med varandra genom den öppna balkongdörren.

Julia klappade bokstavligt talat i händerna när hon fick se alla gamla bilagor som jag satt på. Hon älskar dem nästan lika mycket som jag gör, fast hon går alltid rakt på skvallret. Söndag, resor, hälsa - allt det där ratar hon för Klick! och Expressen fredag. Med jämna mellanrum är hon knappt kontaktbar. Hon hann igenom ganska många, men när hon skulle åka kom jag på att jag förmodligen har ett gäng till i pappersinsamlingen.

Jag: Jag kanske har fler, du kan ta några och läsa på tåget.
Hon: Nej, det går inte.
J: Va? Vadå då?
H: Nej, men folk kan ju se att jag gillar skvaller!

Det är inte lätt att leva upp till ett rykte som popsnöre, tydligen...

Kommentarer
Postat av: Julia

Hö hö hö, vaddå jag gillar bara skvaller då ingen ser det.. Det är väl inte så konstigt?! :D HOppas du har kul ikväll!! Buss buss

2007-07-21 @ 23:07:41
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Julia: Det är inte så konstigt, men det är lite kul, pärlan min! :)

2007-07-23 @ 14:06:41
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0