En kristusfylla, som vi säger i Värmland

Jag skulle kunna utlysa en gissningstävling nu åt låta er gissa vem som blev klappkanon på gårdagens fredagspub. Men det skulle vara onödigt. I stället kan vi nöja oss med att konstatera att det var jag. Eller inte på puben, utan den puben som vi förflyttade oss till efter puben. Nämligen Mosebacke, vårt stammishak. Jag var på tok för snål med käkandet (det vill säga inget efter lunch), desto mer frikostig med slantarna och drickandet, fick spö i fussball av en av killarna i receptionen och insåg till slut att det var dags att rulla hemåt. M vann priset för tidernas bästa pojkvän (slash extrapappa slash övervakare) när han mötte full flickvän vid t-banan mitt i natten med ett par badskor i handen att byta mot djävulsskorna. Jag blev rörd. Tror jag i alla fall, för mina sista minuter i vakenhet i går är något suddiga i natt.

I dag är det ett likhetstecken mellan min andedräkt och hur jag mår: hemskt med andra ord. Har legat i soffan och glott på kass tv hela dagen, och upptäckt vilken dag i veckan det är toppen att ha Kanal 5. Det ena skräpet efter det andra har passerat och tyvärr är det bara personer i samma tillstånd som jag som orkar kolla på sånt. Jag trodde min smärtgräns hade nåtts när 3:an visade "All of us", som kan ha varit bland det sämsta jag har sett i hela mitt liv. Hur faen kan Will Smith ligga bakom en "komedi"-serie som är så dålig att man bara vill hänga sig i persiennsnöret?

I kväll ska jag ut och dricka öl. Tydligen. Min kropp har en hel del att invända mot det. Men det är med en kompis som jag saknat massor och inte träffat på evigheter. Går jag någonstans blir det med största säkerhet läskeblask för min del. No öl in this body i dag.

Kommentarer
Postat av: martin von Krogh

Dålig stil att inte ge sig tillkänna utanför Mosebacke....

2007-06-18 @ 01:00:33
Postat av: Elin

marin von Krogh: He he, utanför? När jag hälsade på Wennman eller? Visserligen var jag inte i superbra skick då, men jag skulle kunna säga right back at ya! ;)

2007-06-18 @ 08:53:58
URL: http://ontherocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0