Sveriges vanligaste matlåda

Just nu känns det som jag tittar på klockan varannan minut. Jobbar kväll och min kropp är inställd på dag. Likhetstecken - kaos i magen. I morse var jag vrålhungrig när jag väl fick i mig frukost vid halv tio och den ynka lilla mackan har jag förbränt för länge sedan. Fösökte lura min mage med ett päron vid halv fyra, men den gubben gick inte. Fortfarande hungrig. Och matlådan känns okristligt smaskig borta i pentryts kyl, trots att det bara är sketen köttfärssås.

Förresten skulle jag vilja veta vilken som är Sveriges vanligaste matlåda. Min gissning är att det är just köttfärssås. Hälften av alla lådor i den där kylen innehåller blandfärs, lök och tomatsås, utan problem. Varenda människa på det här bygget verkar tycka att köttfärssås är det enda man kan ta med till jobbet. Annars är inte matlåda en vanlig syn här.  Men köttfärssåsen envisas alla med. Eller har jag fel?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Köttfärssås är en typisk måndagsrätt som räcker stor del av veckan...

2007-06-13 @ 18:26:01
URL: http://sgustafsson.blogg.se
Postat av: Hanna

Du har helt rätt. Det är typ det enda jag tycker går att äta i matlåda.

2007-06-14 @ 09:41:24
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Candy

Du måste ha rätt. Köttfärssås. Eller pannkakor. Det är vad folk jag jobbat med brukar ha med sig. Det där med pannkakor fattar jag dock inte: det är ju en efterrätt! Känns märkligt när nån skall käka lunch under en lång arbetsdag & lägger upp pannkakor, sylt & grädde på tallriken. Så sitter jag där med min otroligt kulinariska upplevelse & är nyttig. :P

2007-06-14 @ 10:11:38
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0