Tvättstugekriget

Plötsligt har jag full förståelse för människor som börjar bråka med sina grannar i tvättstugan. Eller har ihjäl dem. Tvättstugan verkar vara grundstenen i alla osunda grannförhållanden. Själv har jag haft en otrevlig incident förut. Men det var när jag bodde i gettot, och grannen var en tjugoårig fjunig kille med för mycket attityd.
Den här gången var det: en tant. DING DING DING JACKPOT!

Gick ned för att hämta min tvätt i tid och när jag kommer dit står tanten utanför och trycker. Jag går in, plockar ihop och för att vara trevlig säger jag "jag hoppas du inte väntat länge". Hon stirrar på mig. "Nej, men jag gillar inte hur det ser ut här inne". Jag ser mig omkring. Inte en dammtuss, inte en repa, inte ett korn av vårt Skona kulörtvätt. "Nej, men jag kom ju hit för att städa nu", försöker jag. "Man ska städa innan tvättiden är över vet du". Mitt blodsocker och mitt humör slår med ens i botten. Jag sliter upp min mobiltelefon och visar henne de digitala siffrorna. "Om du inte hade haft så himla bråttom in här så hade jag hunnit städa innan du kom in. Klockan är fyra minuter i fyra, tvättiden är alltså inte slut än." Jag torkar av och tömmer torktumlaren på allt ludd. "Är du kanske mer nöjd nu?", frågar jag innan jag går. "Jag får väl ta resten själv då", säger tanten. "Vet du, det tycker jag faktiskt gott att du kan göra", säger jag och går.

Bra sätt att förstöra första dagen på semestern på.

Kommentarer
Postat av: sophie

hahaha...om jag får vara elak tror jag inte problemet ligger i tvätstugan utan i alla gamla tanter som inte har ett skit att ägna sig åt än att gnälla och påpeka som ngn slags social samvaro.

2007-06-18 @ 17:45:06
URL: http://qui.blogg.se
Postat av: sophie

ah,,läste just din presentation, ser att vi har en del gemensamt sambo, hundmänniska, Italienfrälst,...
nice.

2007-06-18 @ 17:46:30
URL: http://qui.blogg.se
Postat av: Elin

sophie: Jag tror du har rätt. Varför skulle annars kassapersonalen på Ica tvingas ägna halva dagarna åt att diskutera priser och service med kärringarna! :)

2007-06-18 @ 23:32:17
URL: http://ontherocks.blogg.se/
Postat av: Linda

Det här inlägget gav många skratt, J& jag satt& skrattade ikapp. Är glad att jag inte träffat nån sån tant, ÄN. Peppar peppar! Och i våran nya lägenhet får vi egen tvättmaskin, ska bli SÅ skönt!

2007-06-19 @ 08:49:12
URL: http://minatankarochsanningar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0