Ett eget badhus

Nu (två veckor efter min födelsedag - jag är verkligen inte Blixtens bror) har jag kommit på vad jag vill ha.
Ett badhus. Ett alldeles eget badhus, varmt och msyigt med an massa olika pooler och bastu och ångbastu och allting. Till och med de där trista omklädningsrummen skulle jag vilja ha, där tanterna hade badtofflor och badmössa och vadd i öronen för att skydda sig mot vattnet.

I går när jag låg i badkaret kände jag mig som när man var på badhuset, fast inte på grund av badet utan på grund av armbandet jag hade på mig. Ett svart armband som jag fick i går som ska ge mig tillträde till schlager-efterfesten i morgon. I går påminde det mer om nyckelbandet man fick på badhuset. Den där gummisnodden med nyckeln till klädskåpet som man i början alltid hade runt armen. I alla fall tills man fattade att alla tuffa kids hade den runt foten och så gjorde man så istället - och så tappade man den när man dök och sen fick man ha den runt armen i alla fall. 

Jag saknar badhuset i Karlstad. Jag brukade gå dit runt nio på morgonen, då var det bara jag och sjukpensionärerna och vattengympa-tanterna och simskolan. När det var soligt var det så skönt ljus där inne. Bada lite, köpa s-märken i kiosken, hoppa från femman och sedan basta. Tider, tider!

Uppdatering: Precis när jag postat detta hittade en något syrligare åsikt om badhuset i Karlstad.

Kommentarer
Postat av: hanna

en kompis till mig renoverade källaren förra året, så nu har hon pool, bastu, hemmabio och annat gött där! jag är avundsjuk haha

2007-03-09 @ 15:43:41
URL: http://milon.blogg.se
Postat av: Elin

Hanna: Vilken vidrig människa! :) Skämt o sido, jag är också avis!

2007-03-09 @ 15:45:28
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Linda

Ja klänningen är ifrån Gina& love it :D Man kunde ju tro att man skulle få ett flashigt armband när man ska på en sån efterfest, det var det värsta ;-) Jag har gjort en utmaning, antar du?? =)

2007-03-09 @ 16:03:29
URL: http://minatankarochsanningar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0