Kill your darlings

Sååå, vi såg alltså Zodiac i går. Jag hade laddat i tre dagar för att bli skiträdd. Det hade jag inget för, för inget hände.
Eller, en jäkla massa saker hände. Fincher hade inte vett att skala bort en enda grej ur storyn. Han har aldrig hört talas om Kill your darlings. Eller så bestämde han sig för att skita i det och ta med allt ändå. Filmen var lååång. Efter två timmar fick jag träsmak, var less på popcorn, kände John Blund dunka mig i bakhuvudet och bad en stilla bön om att regissören snart önskade tänka på refrängen. Den var okej, knappast någon fyra eller (hemska tanke) någon femma.

Det är fest i kväll. Ironiskt nog är jag inte särskilt sugen just nu. Jag vet inte riktigt vad jag är sugen på heller. Inga bra filmer hemma, inga bra filmer på tv:n och inga pengar att hyra någon bra film för heller. Vad återstår? Party eller en omgång Sex and the city, antar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0