Skitstövel

I morse fastnade jag i mina stövlar. Mina fina, dyra, underbara stövlar. Det var andra gången. Senast på brorsans fest, då fick jag hjälp av brorsans sambos kusin (som jag aldrig träffat tidigare).Hon rev och slet och till slut kom jag ur dem. I morse var det annorlunda. Tio minuter innan tåget gick satt jag där med halva stöveln uppdragen och plötsligt kunde jag varken dra dragkedjan upp eller ned.

Jag kände mig som Styrman Karlsson, han med foten i en potta. Även om stöveln var något snyggare än styrmannens porslinsdojja, så kändes det inget vidare. Jag irrade fram och tillbaka ett tag och kände paniken komma. Till slut hade jag inget annat val än att kuta i våg med halva stöveln oknäppt. På tåget kämpade jag med den i tjugo minuter. Någonstans innan Märsta lossnade den, men den hade gått sönder lite i fodret.

Jävla fina, dyra, underbara skitstövel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0