Taskig tajming

Vi har lite dålig tajming, jag och min M. Det brukar vi ha på helgerna.
Mycket beror nog på vår lilla helgrutin. Ingen big deal runt den rutinenegentligen, men vi gör nästan samma sak varje lördag. Han vaknar först, jag vaknar en halvtimme senare och ropar in honom i sovrummet igen. Sedan ligger vi där en stund, pratar goja och kramas lite. Sedan frukost i soffan, ofta med yoghurt, juice och varm ciabatta. Och sedan ner i sängen igen. Oftast för att bara mysa lite, men det slutar alltid med att jag somnar. Jag har så ruskigt lätt att somna, jag har jusomnat både stående och cyklande så varför inte i sängen.

I dag när vi la oss där var planen att bara ligga en stund och sedan gå ned på stan. Det var 17 grader ute och det skulle sitta fint med en fika på Café Linnés innergård. Så blev det inte. Runt tre hade vi vaknat och jag hade duschat och stod på balkongen och pratade med Julia i telefon. Åt det hållet var det bara blå himmel och sol. Gick och ställde in en flaska bubbel i kylen. Åt det hållet var det dock helt annorlunda. Där var det svarta moln och rusk i sikte. Någon fika blev det med andra ord inte. Jag tror vi tar en filt över oss i soffan och kollar på en rulle istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0