Tvagningsritualen

Jag hoppades att det skulle vara dåligt väder i dag. Det blir så mycket skönare att sitta inne då, för det var det jag var sugen på. Sitta inne, höra regnet smattra och kura under en filt med en kopp te. Därför jublade jag när stora blåsvarta moln tornade upp sig utanför fönstret. Nu är jag uttråkad. Jag har kurat klart och orkar inte dricka mer te. Nu vill jag gå ut, men det är tråkigt väder ute. Så jag gjorde det jag tycker bäst om att göra när jag är uttråkad: jag duschade.

Jag vet inte varför, men det är mitt bästa sätt att döda tid på. Också när jag och M har haft någon sorts fajt så brukar jag lösa min frustration med att gå in och duscha. Ett sätt att vara i fred kanske. Undrar om tvagningen har någon skruvad undermening som jag bara inte har insett? Tvagning är väl en religiös symbol har jag för mig, men eftersom jag inte är vidare troende får jag gå på hjärnskrynkling istället. Det är väl trots allt relativt lika saker, trots allt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0