Loppislördag

I dag har mamma och jag varit länet runt på loppis. Mest för att jag skulle få köra lite innan D-day, men också för att kolla lite efter grejor. Jag älskar loppis och auktion, jag kan gå där i timmar och vända och vrida på näverskålar och glastomtar.

Hittade en supersnygg golvlampa som jag stod och vred och vände på en bra stund. Den var visserligen lite skadad i skärmen, men för femtio spänn tyckte jag att det var värt det. Sedan fick jag en vision där jag såg mig själv släpa ombord lampan på tåget nästa vecka och krångla mig runt med den på t-banan. Det är typiskt mig att tro att jag kan få med mig vad som helst på kommunala transportmedel och efter en stund upptäcker jag hur svårt det egentligen är. En gång köpte jag ett skivställ på Ikea i Uppsala och tyckte det var en bra idé att ta det på bussen. Strax märkte jag att det var skittungt och otympligt eftersom det var två meter långt. Folk skrattade helt ogenerat åt mig när jag höll på och fumlade med det...

Jag köpte ett litet fat i grönt glas istället, mycket enklare att få med sig hem.

Nu sitter jag här under en filt och äter choklad. Mamma löser DN:s stora korsord och jag läser kvällstidningarnas bilagor - härligt!

Kommentarer
Postat av: Candy

Jag har aldrig varit på en auktion. Men att gå på en sådan finns med på min "saker att göra innan jag dör"-lista. Loppmarknader har jag dock varit på många. :) Posta bild av golvlampan? Hittade en stor bordslampa i 70-talsmodell en gång, med en sån där gigantisk senapsgul skärm med fransar & grejer. Min svägerska sade att det var det fulaste hon någonsin sett & om min bror tar in nåt sånt i lägenheten åker det ut lika snabbt som det kom in. ;) Lampjäveln är dock trasig nu, lyckades dra ner den i golvet en natt när jag skulle dammsuga någonting som jag också råkat dra i golvet- jag är så DJÄVLA klumpig!

2007-10-14 @ 20:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0