Out of office

Föröker desperat få ned allt i väskan som låg där när jag åkte hit. Varför ska det helt plötsligt vara så svårt? Gick det ned då, ska det väl inte vara några problem nu?
Visserligen var det en del problem att stänga den när jag stack från Stockholm, så jag anade nästan att jag skulle få brottas ordentligt med den nu.

Just nu kan jag inte htta mina solglasögon. Mina älskade brillor, som jag absolut inte vill åka hem utan. Den här lägenheten är knappt 50 kvadrat, hur långt kan de ha kommit? Hade dem när vi gick sista långpromenaden igår och sedan är de puts-väck! Skit också, och jag har aldrig tålamodet att leta efter saker på ett systematiskt sätt. Jag vänder upp ch ned på allt istället och upptäcker oftast, när lägenheten ser ut som hej kom och hjälp mig, att det låg framför ögonen på mig...

Nu ska jag göra matsäck (underbart ord, de där) och försöka sitta på väskan för att trycka ihop alla kläder.
Sedan blir det fem timmar resa - hem till underbara Stockholm. Och till M och till sängen och jobbet och badkaret och stickade polotröjor och vännerna och Heroes och tio olika tesorter och Champion-byxor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0