Sockervadd

Gråa hårstrån. GRÅA HÅRSTRÅN!!!
De är fan överallt i skallen på mig nu, den senaste veckan har jag hittat fyra stycken.

Den enda försvarstaktik jag har utvecklat är att dra ut dem. "Kolla", vrålar jag sen till M i vardagsrummet och tvingar honom att komma och kolla på det vita strået i pincetten. Och sedan spolar jag ned dem. Ungefär som att jag tror att de ska klättra upp ur toaletten och krypa ned i sin hårsäck och slå rot igen.

Fyra stycken gråvita hårstrån, alltså. Fyra vedervärdiga, eländiga, sorgliga påminnelser om hur jag kommer se ut när jag blir gammal. Jag har ärvt ruggigt mycket från min farmor, och fortsätter det så kommer jag se ut som sockervadd när jag är 35..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tre här! Fan fan fan fan. Tur att vi är tjejer och kan färga håret utan att det verkar misstänkt.

2007-09-08 @ 11:35:56
Postat av: Elin

Hanna: Först nu inser jag till fullo fördelarna med hårfärgning! :)

2007-09-09 @ 18:39:57
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Martin

Grattis! Välkommen till klubben. Jag hittade mitt första när jag var lika gammal som dig. Nu finns de överallt. Men några planer på färgning finns inte!

2007-09-14 @ 10:06:05
URL: http://hellvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0