Jag betalar om du gör det...

Jag hade någon slags naiv föreställning om hur jag skulle lösa mitt sadellösa tillstånd.
Jag hade tänkt fixa det själv.
Ändå slutade det med att jag löste det hela på det mest brudiga av alla sätt: jag betalde någon för att göra det åt mig.
Egentligen skäms jag inte för det heller. Varför skulle jag det?
Om det finns folk som livnär sig på att utföra sånt som Svensson inte vill, kan eller har tid med- varför ska jag då motsätta mig det systemet?
Kan jag, så pyntar jag. Så är det bara.
Igår när jag försökte hitta någon hemsida som säljer flyttkartonger hittade jag istället ett företag som flyttade ett rum och kök för 3000.
3000 kronor.
Struntsumma, om jag kan sitta och dricka en kall öl samtidigt som jag vet att några andra stackare sliter med mina saker.
Samtidigt kanske det är ett av världens sämsta jobb. Alla människor (?) hatar att flytta och drar sig för att göra det allt för ofta. Andra har det som jobb, att släpa folks skit upp och ned i trånga trappuppgångar.

Den enda posten som jag får numera är sådan som påminner mig ytterligare en gång om att jag INTE HAR NÅGOT JOBB. Som att jag skulle ha glömt det. Brev från a-kassan och AMS hoppar bock över varandra och idag fick jag meddelande om att alla kneg jag gjorde på tidningen måste jag själv räkna om till timmar. De har aldrig räknats i timmar, men nu ska de helt plötsligt göra det.

Är det detta de talar om när de ska sysselsätta Sveriges arbetslösa..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0