Kvalificerat skitsnack

Jag kan nog inte sova innan jag har avreagerat mig en smula.
Jag blir så frustrerad över mediabruset idag då det mesta kretsar kring avgå eller icke avgå för Sveriges fotbollslandslags förbundskapten. Det var en trött och sammanbiten Lagerbäck som mötte pressen idag. jag hoppas att han önskade dem alla åt fanders inombords...

Visst, jag har många gånger sagt och tyckt att han är ganska så feg i sina spelar- och taktikval. Han har alltid haft en tendens att göra nödvändiga byten alldeles för sent och verkar ha svårt att få laget att spela offensivt snarare än defensivt. Sverige tog sig till VM. Vi spelade två oavgjorda matcher och vann en. kanske inte med något skönspel och så mycket mål som hoppats av anfallarna, men ändå. Är övertygad om att det hade låtit annorlunda om vi, A: hade haft lika många poäng, men vunnit mot Trinidad-Tobago och spelat lika med Paraguay och B: inte gjort en så dålig sista match. Nu är det på den matchen som fokus ligger, och helt plötsligt ska Lagerbäck avgå.

Dock är det inte coachningen som är det största felet med det svenska landslaget. Det är spelarna.
Halva laget spelar i Allsvenskan, och det finns en anledning till det. Den anledningen syns tydligt när vi spelar som vi gjorde mot Tyskland.
Henke Larsson visade klart och tydligt att han redan har anpassat sig till en Allsvensk standard. Han och nästan hela det svenska landslaget med väldigt väldigt få undantag...


Kommentarer
Postat av: Lena

jag tycker det e fel att hacka på förbundskaptenen.på något vis e det så osvenskt att hålla på så. lagerbäck var inte på planen och jag antar att han gjorde allt vad han kunde med att säga hur spelarna borde ha spelat. han kan ju inte hjälpa att de svenska spelarna sög stort igår... att de inte kunde få teroin att fungera i praktiken... sen får vi faktiskt inte glömma att tyskland e en bra fotbollsnation...

2006-06-25 @ 21:27:02
URL: http://lenaspingler.blogg.se
Postat av: Martin

Jag är mest bitter över att jag bytte ut Podolski ur min drömelva innan matchen igår.

2006-06-25 @ 23:29:23
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Elin

Lena: Jag håller verkligen med dig, särskilt i att det är mycket osvenskt att hoppa på en förbundskapten efter ett misslyckande. Om någon ska bära hundhuvudet är det spelarna som inte presterar bättre!

Martin: Om jag hade brytt mig om Drömelvan kanske jag också hade varit det...

2006-06-26 @ 11:53:16
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0