Teknikens under


Är det något jag har missflyt med så är det teknik.
Inte att jag är teknik-analfabet, för den biten behärskar jag riktigt bra. Kanske är det därför man har ett jobb (?) som är 30 % babbla och 70 % teknik...
Den här veckan har jag hittills lämnat in två trasiga tekniska prylar: min kamera och min telefon.
Kameran har krånglat ända sedan Göteborgs och förlorade snabbt halva tanken med en digitalkamera när displayen gick sönder. Telefonen har fått eget liv och avslutar smatalen lite när den känner för det.
Just my luck.
Dock inte särskilt förvånande om man heter Elin.
När jag köpte Playstation var det trasigt från början. Sony hade aldrig ens hört talas om det sällsynta felet. Två tidigare mobiltelefoner har också löpt amok, lika många hemtelefoner.
Min video vägrar svara på mina order från fjärrkontrollen, datorna tappar rotorblad i fläkten och på tv:n går det inte att få en schysst bild.

På vägen hem från jobbet gick växlarna på min cykel åt skogen också. Spretar som en gammal tandborste och nu har jag alltså fastnat på första växeln. Höll med andra ord på att trampa mig tillbaka till stenhåldern...
Köpte en ny mp3-spelare innan jag åkte hem idag. Återstår nu bara att se hur länge den håller då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0