Finns det inget roligare att prata om?

Svenskar och väder är kul. Och tråkigt på samma gång. Ingenting kan få mig så avtänd på att småprata med någon som när folk börjar prata väder. Oavsett i vilken ände det börjar egentligen. I dag har jag hamnat i tre konversationer som började någon helt annan stans och sedan hamnade i väder-sektionen. Två gånger ursäktade jag mig med att gå på toa, den tredje gången kom jag inte undan. Så då stod man där: "javisst var det varmt", "nej, fy vad det regnar i dag" och "ja, lyllo han som har rest till värmen".
Någon borde forska om varför vi är så in i helsickes intresserade...

Apropå väder:

Dagens viktigaste sak att vända tillbaka in i lägenheten efter i morse- solgalsögonen. Regnet har stått som spön i backen hela dagen och jag har varit inne hela dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0