Amma-mamma

Jag kanske är den mest bebisovänliga människan norr om Kalahari-öknen, men det här tycker jag är helt rätt.
Vem vill sitta i ett möte med en kvinna som går igenom dagordningen och helt plötsligt, mitt i alltihopa, sliter fram ett av taxöronen och låter sin unge sitta och suga på dem.

Så fort folk får barn känns det som att det är okej att göra lite vad som helst bland folk. Självklart ska kvinnor få amma sina barn utan att behöva gå och låsa in sig någonstans, men man behöver ju heller inte göra det som att skylta med.

Amma och byta blöjor, två saker man kan tänka över innan man halar ned byxor och bh:ar. Tänker på en gång när jag och M var på något café i Uppsala, då en mamma tyckte det var en schysst idé att byta sin bebis stinkande bajsblöja på ett av borden. Bredvid vårat.

Fan.
Vad.
Äckligt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det där med mammor som ammar "offentligt" har jag inga direkta problem med, men det du berättar om blöjbytet på caféet - uuuuurk!

2007-10-02 @ 21:29:06
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: C

Håller så med dig, och blöjbytet? Ännu värre! Respektlöst & känns dessutom som om vissa av mammorna vill bevisa nåt när de gör så.
Kan väl vara okej att amma sitt barn offentligt om det verkligen är hungrigt, men på en restaurang är det för mycket. Jag vill helt enkelt inte se ett barn suga & smaska på sin mammas tutte, liksom jag heller inte vill se någon använda sig av ett för djävligt bordsskick eller tugga med öppen mun [vilket enligt mig också det är för djävligt]. Man kan väl gå utanför & amma, eller mjölka ur tuttarna innan man går. Plus att: skulle jag blotta mina bröst på ett café skulle det bli ett jäkla liv, men allt verkar vara okej bara för att man har ett STACKARS LITET BARN som faktiskt är HUNGRIGT.
Har inga problem med naket/hud & visst, barn kan vara söta, men som sagt: man äter. Då vill man inte se vissa saker. Tyvärr skulle du fått djävligt mycket skit om din blogg legat på mest aktiva, för då hade en massa amningsälskare hittat hit & bah: du är kvinnoförnedrande, ond & barnhatande!

2007-10-04 @ 18:36:15
Postat av: Elin

C: Ja, då skulle det väl bli ett jävla liv. Vissa saker är ju heliga i samhället, och det är verkligen inte okej att säga något ont om små barn. Igår på t-banan var jag bakis och trött och fick en skrikande unge i samma vagn och mummlade något argt. Fick fyra ilskan blickar med en gång, de tyckte jag var anti-krist.

2007-10-08 @ 10:30:18
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0