Killar och deras tv-apparater

Två dagar kvar och sedan en vecka julledigt. En hel veckas mys med mamma, vovven och älskade M. En vecka som lär bli den sista vilan på bra länge, eftersom det sedan är jobb och flytt och kånka lådor och packa upp som gäller den närmaste framtiden.

Tur är väl då att vi har något att koppla av till emellanåt. Eller rättare sagt 28 saker att koppla av till.
Jag pratar om våra tv-kanaler. Själv har jag levt med 3 ruttna kanaler större delen av mitt vuxna liv och inte haft några problem med det. Plötsligt när man flyttar ihop med en grabb så är det nödvändigt att ha 28 stycken. Dessutom får inte min lilla pärla på 21 tum en chans ute i vardagsrummet. Där kommer wide screen-bjässen stå och zappa runt i det stora kanalutbudet. Pärlan får ta sovrummet, det vill säga platsen där hon syns minst.

Killar verkar så upptagna med tv-apparater att det ibland är fånigt. Massa kanaler i den och ta så lite plats som möjligt, tack! En gång dejtade jag en kille som hade köpt en Panasonic vägg-tv för 50 lock. Killen hade en mediokert jobb, en ganska trist lägenhet och en skitgammal soffa i plysch. Och den lyxiga vråkiga tv:n passade som ni kanske redan räknat ut, som hand i handske i detta hem... Holy crap!

Kommentarer
Postat av: Linda

ja det är inte dumt med wide screen, me want ;-) men ja, det är sant.. killar& deras tv alltså, tur att J inte är hysterisk med sånt =) ska du hem till karlstad nu då? kram

2006-12-18 @ 17:18:28
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Nej, min mamma bor i Norrland sedan flera år tillbaka och jag är alltid hos henne, så det är dit det bär av i morgon! :) Kram!

2006-12-18 @ 17:45:43
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: geas

men jag hatar ju tv :´(

2006-12-19 @ 17:03:02
URL: http://flufcopter.blogspot.com
Postat av: Elin

geas: One of a kind!

2006-12-20 @ 19:48:35
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0