Cry baby

Jag blir tårögd av lite allt möjligt.
Jag har behov av att gråta minst en gång i veckan.
Jag blir röd av minsta lilla ibland, särskilt när det handlar om rara saker som människor i min närhet gör eller säger.
Just nu håller ögonen på att svämma över på grund av ett samtal från min lilla älskade mamma.
Under gårdagens telefonsamtal berättade jag om mitt välplanerade lunch- och middagsplaner för att det lilla jag har hemma skall räcka ända till lönen. Jag berättade även om saldot på mitt konto. Eller egentligen, på mina konton- plural. De är alla länsade: lönekontot, sparkontot och kriskontot.
Mamma ringde för att säga att hon tyckte synd om mig och har satt över en liten present på ett av mina tomma konton. Hon gjorde det i smyg eftersom hon vet att jag inte kommer krypande och ber om pengar.
Och det är därför jag har tårar i ögonen!
Och just nu saknar jag henne som besatt också, vilket ger samma effekt på mina ögon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0