Match made in heaven?

Tvätta är utan tvekan den bättre av alla hushållssysslorna.
Städa går snabbt bort. Ont i ryggen, flytta på saker, putsa och feja är sådant som tråkar ut mig på stubinen, och då är jag ändå något av en liten pedant. Det har jag varit länge. Kanske till och med alltid. 
Men diska ska vi inte ens prata om. Tanken på det ger mig rysningar. Och torra händer, huvaligen.
Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte komma på något som skulle kunna göra denna sysselsättning mer uthärdlig. Jag hoppas att gudarna är goda mot snubben som uppfann diskmaskinen, för det finns folk här nere på jorden som tackar honom tyst varje dag. En dag ska jag ansluta till deras skara och bli en del av diskmaskinsfolket. Har vi inte trots allt bättre saker för hos här nere än att diska?

Någon gång när jag och M kom in på ämnet sa han uttryckligen att han alla dagar i veckan föredrog disk framför tvätt.
Är detta en av anledningarna till att vi passar som hand i handske ihop..?


Kommentarer
Postat av: Doris

Kan bara instämma helt och hållet! Tvätt är att föredra framför all annan sorts städning. Sen att min sambo också föredrar disk framför tvätt är ju lite kul...

2006-07-11 @ 17:10:52
URL: http://dorisen.blogg.se
Postat av: Elin

Doris: Ligger det möjligtvis i de manliga generna tror du? Det kan vara naturens sätt att para ihop folk... :)

2006-07-11 @ 20:06:01
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Doris

Där sa du något Elin. Det kan nog mycket väl vara så...!

2006-07-12 @ 12:55:33
URL: http://dorisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0