Snopp Non Stop

Nu ska jag åter igen gnälla över jubelidioten Jonas Linné, som av någon anledning sitter som programledare på PopNonStop sedan deras chefer fick mental härdsmälta som ännu inte har gått över. Jag ser det nämligen numera som något av min uppgift då det utan tvivel tål att upprepas. Eftersom jag knappt hinner gå ur sändning och ut ur min studio innan detta riksfån gör smärtsam entré i etern lyssnar jag på hans program i efterhand på nätet.

Du som har lyssnat på stolpskottet och hans sändningar frågar dig ju självklart nu: "Vad kan det finnas för outgrundlig anledning till detta vansinniga beslut? Vem gör så? Är det inte tillräckligt med att somliga måste lyssna på honom live- hur orkar du lyssna frivilligt i efterhand?" Jo, det ska jag förklara för dig. Morbid fascination kallas det, eller skräckblandad förtjusning. kanske är det samma bisarra drag i människan som gjorde tv-programmet Låt kameran gå med Janne Loffe Carlsson till ett av tv3:s mest populära: man tycker att det finns en schysst charm med att se folk göra bort sig.

Faktum är att något slår mig när jag sitter här och lyssnar på killens avor, påor och mellantugg. I våras hjälpte jag en högstadiekille, som fått en veckas prao på radion att komma igång med några bakgrunder så att han kunde få prova att läsa mot dessa som vi gör i programmen. Han sparade dessa, säker 20-30 stycken och dessa kunde jag inte låta bli att lyssna på heller- kanske av samma anledning som jag lyssnar på fåntratten Jonas. "Det var den låten, och nu kommer...den häääär!" med klämmigt tryck i sista ordet så att det ska låta spännande. Spännande? Det låter ju för fan helfånigt.
Vem låg han med egentligen för att få en tjej som Christel Valsingers mammavik? Vem är han son till eller vem har han en olycklig hake på? Något står inte helt rätt till här, jag anar sannerligen ugglor som får kläder...

Public service- my ass!


Kommentarer
Postat av: Oh Julie.

I know! Han är totalkass! Fy fy fy :(

2006-07-25 @ 17:22:43
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Oh Julie: Skönt att ha ditt stöd i den här frågan! Någon särskild du skulle kunna tänka dig som passar bättre..? ;)

2006-07-25 @ 18:29:54
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Erik

Hmm, låter intressant. Jag må lyssna på karln på nätet och reta upp mig också.

2006-07-25 @ 22:28:28
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Elin

Erik: Ååååh! You'r gonna lova to hate it (läs: him)... :)

2006-07-26 @ 11:16:10
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Hans

Visst är han kass, men å andra sidan krävs det väl inte så mycket för att utföra det jobb han gör.

2006-07-26 @ 22:30:35
URL: http://vaskrensarn.blogspot.com/
Postat av: Elin

Hans: Jag vågar nog hävda att krävs en hel del för att göra det han gör. Jag jobbar nämligen också som programledare i radio...

2006-07-27 @ 12:46:21
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Sandra

Va fasen. Jag tycker han ä grym ju. Varför klanka ner på han? om man får ett sånt jobb är man förmodligen förtjänt det. Eftersom han fick det o inte du måste väl det betyda att du sämre än han eller? just dä. Jag säger Jonas Linné GO GO GO

2006-08-03 @ 11:46:04
Postat av: Elin

Sandra: Jag borde egentligen följa min strikta regel att ta bort alla inlägg där den abderitiska avsändaren inte behärskar svenska språket korrekt, men jag gör ett undantag för dig. Känn dig hedrad! Och förresten rekommenderar jag dig att inte bilda dig åsikter om saker som du inte har en aning om- åtminstone inte på min bloggsida!

2006-08-03 @ 12:37:54
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Chris

kan det hända att Elin
är sotis? Vilket program leder du så man kan få höra din ljuva stämma...

2007-05-22 @ 22:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0