Vem? Jo, jag såklart...

Idag är jag nöjd med vädret! Sannerligen är det toppenväder ute idag när det är mulet och lite småregnigt, eftersom jag bara var på humör att gå hem och glo på film efter jobbet. Detta utan att behöva åka förbi folk i full färd med att veckla ut solstolen och sedan behöva sitta inne med dåligt samvete. Enkel lösning, säger ni: gå ut i solen istället så slipper du sitta inne med dåligt samvete. Men har man inte lust med det varenda dag så har man inte det, och då skiter man helt enkelt i det. kunde jag påverka mitt dåliga samvete och övertyga mig själv om att jag inte behövde känns någon skuld för att jag skyr solen nån dag så skulle jag det. Detta har dock visat sig vara omöjligt, och därför har jag lagt ned det projektet...

Apropå solstol har något jag sett på min gård konfunderat mig de senaste dagarna.
Sedan i fredags har en solstol med filt, tidningar och en liten väska stått kvarglömda på gräsmattan här utanför och jag har inte kunnat låta bli att fundera över vems sakerna är och varför de står där. Vem lämnar en hög med grejor ute i flera dagar? Varje morgon när jag åkt till jobbet har jag slängt en blick däråt för att se om de står kvar. Det har de gjort! Har även funderat på att åka fram dit för att se vad det är för prylar, men har lagt band på mig. Idag var dock sakerna borta när jag vaknade från min lur. Undrar om någon tröttnade på att de låg där eller om ägaren hämtade dem.
Fast egentligen, vem faen bryr sig egentligen? Gud, vad lite man har att göra om man bloggar om sånt här onödigt... 


Kommentarer
Postat av: Julie

Jag blir hemma ihelgen! Fanns INGA biljetter alls att åka till öde-stöde :)

2006-07-20 @ 17:09:23
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Julie: Skämtar du med mig? Oj oj oj, vilka news! Är det så många som vill dit alltså? :)

2006-07-21 @ 12:54:18
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0