"You have to put them together yourself, but they cost a little less..."

Ja, jag fortsätter alltså aktion "våga vägra sola".
Egentligen beror ju det bara på att jag jobbar som jag gör och därför är helt upp och ned när jag kommer hem. Efter att jag slängde en blick på mina ben som för två veckor sedan hade en fin färg lovade jag mig själv (och mina ben) att jag ska lägga mig i solen efter jobbet i morgon. Idag har det nämligen inte funnits någon tid.
Istället för power nap bakom neddragna persienner och plockande bland flyttkartonger blev jag upphämtad av fröken J så fort jag kom innanför dörren. Eller rättare sagt, av fröken J och fröken J:s mamma och syster. Vi drog till IKEA snabbt som ögat och äntligen har jag alltså tillräckligt med saker nu för att ordna upp det överflöd som redan fanns här.
Nu har besticken ett hem, liksom handdukarna i badrummet och kläderna i garderoben. De enda som inte fick ett nytt hem var böckerna och dvd-filmerna, men de får vänta till slutet av månaden. Förresten var fröken J:s familj helt lovely och jag blev bjuden på både lunch och dessert. Dessutom fick jag en hastig inbjudan att titta förbi hemma hos dem om jag var i krokarna. Rida häst kanske? Jippi!!!

Ingen sömn idag då med andra ord. Ingen lär det bli heller, för jag har tackat ja till after work med radion. För mig blir det ju nästan pre work istället med tanke på min dygnsrytm. En av tjejerna som sitter på desken är dock så jäkla rolig att jag inte kunde säga nej... Nu ska jag fortsätta packa upp min IKEA-kasse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0