Färdigmat gör gott för den sjuka kroppen

Kollaps i hjärnkontoret. Så kände jag mig när jag kom innanför dörren. Klockan var nära sju och jag förskte avgöra om det var trötthet eller sjukdom. Förmodligen en kombination. Och vilken lysande kombination sen. Programmet gick lysande, jag var tight rakt igenom båda timmarna och tydligen ringde två lyssnare in till redaktionen och tyckte eftermiddagsprogrammet "var så bra". Med andra ord borde jag ha kännt mig uppåt när jag kom hem, en bra dag på jobbet är något av uppåttjack för mig.

Ändå var jag bara tom. Helt slut i skallen och känd emig lätt febrig. Orkade inte ens laga mat, och efter att vägt köpmat mot slaveri vid spisen valde jag köpmat. Micro är en underbar uppfinning ibland, sådana dagar som denna struntar jag dessutom i att micron förmodligen äter upp alla nyttiga vitaminer och mineraler i det jag sätter i där. Om det nu ens finns några nyttiga vitaminer och mineraler i Findus frysta nyckelhålsmärkta...

Förresten: på måndag jobbar jag mitt första arbetspass på Aftonbladet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt missy, så du fick jobbet :D Vad ska du göra där då? Grattis!

2006-11-19 @ 12:00:27
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Det inget fast, bara ett vikariat. Men jag är lika glad för det. Jag kommer att jobba på nöjessidorna.

2006-11-19 @ 12:32:22
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0