Jag är född i en spökstad, där alla vet att jorden är platt

I eftermiddag åker jag till Karlstad. Hem liksom, fast ändå inte. Det här är ju hemma, Uppsala är hemma.
Karlstad är för mig en spökstad numera, där ingen bor och ingenting händer. I somras hade jag någon romantiserad bild av hur det skulle vara att åka dit. Alla städer är ju härliga på sommaren. Nu i november har den bilden återgått till det normala, och min enda behållning är människorna som bor där.

Problemet är ju att ingen bor där, inte längre. Nästan ingen i alla fall, för alla utom en av mina vänner har flyttat där ifrån. De sista flyttade nu i höstas och kvar finns alltså en enda av mina närmaste vänner. Henne pratade jag med igår, för första gången sedan april. Det är lång tid och jag har saknat henne, men hon sa en sak som speglar precis hur det är. "Vi vet ju ändå var vi har varandra."

Kort och gott. Och det gör vi ju också. Det är därför det kan dröja så länge och ändå inte hända något med vänskapen. Så är det med hela det gänget. Förbannat skönt. Synd att jag inte får träffa någon av dem i helgen, de är ju trots allt det enda bra med Karlstad. De och pappa, det vill säga.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas du får en mys helg hos pappa.. Själv ska jag mysa med älsk, dricka alkohol& fira pappa på söndag =) Så det kan bli!

2006-11-10 @ 16:41:39
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Hanna

I looove Karlstad. Men så har jag ju bott kvar här också. I spökstaden :)

2006-11-10 @ 23:31:10
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Allt var tipptopp. Hoppas ditt blev det samma!

Hanna: I lagom doser är det en bra stad. Lagom doser betyder ca 48 timmar. Men vi tycker alla olika... :)

2006-11-13 @ 12:54:25
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0