Ofrivilligt i förortsjungeln

Idag var dagen då jag lyckades med konststycket att åka fel i tunnelbannan - två gånger! Både fram och tillbaka från jobbet. Det började redan i morse, när jag på T-centralen insåg att jag var ute i ruskigt god tid. Jag tog därför rulltrappan i sakta mak istället för mitt vanliga rusande ned för trappan och väl nere på perrongen kastade jag mig inte in i närmaste tåg. Jag lät det passera, lyssnade på musik och kollade tiden: halv åtta. När nästa tåg kom in hoppade jag på det och satte mig lugnt ned, fast på motsatt sida än jag brukar när jag åker mot Globen. Efter att vi passerat Gullmars tänkte jag: "Tänk vad annorlunda det kan se ut utanför fönstret bara man ser det från en annan vinkel" och drömde mig sedan bort en smula. Och just som jag satt där och funderade på all tid jag helt plötsligt hade till godo så säger högtalarrösten: "Nästa: Skärmarbrink". Jag ryckte till. Vadå Skärmarbrink? Jag kastade mig av tåget och insåg att en främmande t-banestation kan vara som ett främmande land ibland. Jag snurrade runt ett tag, men fann tillslut ett tåg som åkte i rätt riktning.

Runt klockan fyra var jag således på väg tillbaka efter en dag fylld av Britney, K-Fed, TomKat och Heidi Klums bebis. Jag berättade småskrattande för M i mobilen om min felåkning under morgonen och gick på ett tåg som just susade in. Vi hinner byta samtalsämne två gånger innan högtalarrösten säger: "Nästa: Svedmyra". Jag ryckte till - igen. Svedmyra? Var sjutton hade jag hamnat egentligen? Dörrarna skulle precis gå igen när jag förvirrat trasslade mig av tåget. Det kändes som jag hade hamnat i en twilight zone - hur jag än gjorde hamnade jag fel. I fortsättningen svär jag på att vara mycket mer vaken när jag åker t-bana!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det kan hända vemsomhelst, jag har gjort det =) Men inte 2 ggr på en dag ;-) Där tar du priset *hihi* Men det kan ju alltid vara spännade att se nya exotiska platser *hahah* Idag blir det Borås för hela slanten, ska bli skoj. Vad ska du hitta på för skoj? =)

2006-11-24 @ 08:28:26
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Jag befarade just det, att jag tar priset... ;)

2006-11-24 @ 15:26:18
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0