Won't take no for an answer

I fredags, ungefär samtidigt som jag och M passerade Örebro hände något knasigt. Visst har det hänt att jag fått sms som inte varit menade för mig förut, men knappast av den här enträgna sorten...

Plötsligt pep telefonen och i displayen stod det att messet var från någon som tycker jag är fin. M skrattade lite och han delade den uppfattningen. Vi var tvungna att ta reda på vem det var från. "Hur ska jag säga detta då, lite pinsamt men jag går på jb i trean och rökte idag". Självklart fattade jag noll. Dock fattade jag snabbt att trean betydde tredje året på gymnasiet och insåg att killen fått fel nummer, så jag skrev det till honom och plitade samtidigt ned att jag bodde i Uppsala så han skulle veta att han hamnat fel. Det dröjde fem minuter och sedan kom följande sms tillbaka: "Du kan säga att du inte är ett dugg intresserad istället för att dra en lögn. Hur ska man få kontakt med någon om man inte försöker? Du vet nog vem det är..."

Nu började jag härskna en aning, samtidigt som jag ville veta vad fan han yrade om. Innan jag hann oja mig färdigt över det tidigare meddelandet kom ytterligare ett: "Alltså ok, jag ska gå rätt på sak. Jag såg dig idag och du tittade på mig gulligt. Jag känner många på skolan och jag tog reda på vad du hette. Hittade dig på skolan i mailen, sökte på dig på hitta.se och fick numret. Där står det att du bor på Norrstrand i Karlstad, förklara det då!"  Vid det här laget började jag undra vad sjutton han hade sökt på för namn och fått upp mig och mitt nummer, så jag frågade det. Dessutom skrev jag att jag gick ur gymnasiet när han fortfarande gick på mellanstadiet och att han fick tro vad han ville. Efter det blev det tyst. Undrar om han fortfarande trodde att jag var hon när han såg henne på skolan idag...

OBS! Jag förbehåller mig rätten att redigera sms:en, på grund av stavfel, ofullständig meningsbyggnad, felaktigt användande av skiljetecken och så vidare och så vidare.

Kommentarer
Postat av: Linda

haha Elin, det verkar som att du har ett väldigt populärt nummer =) alla vill messa dig ;-) rolig historia..

2006-11-13 @ 17:03:58
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Tydligen populärt bland 18-åriga tjurskallar från Forshaga utanför Karlstad i alla fall...

2006-11-13 @ 17:24:21
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Hanna

Vad modig han var ändå. Och vad enkelt att blivit nu, när man kan messa eller msn'a eller lunarstorma till skillnad från när vi växte upp och man var tvungen att ringa!

2006-11-13 @ 18:24:29
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: melissa

HAHA gud vad kul!

2006-11-13 @ 19:03:10
URL: http://meli.blogg.se
Postat av: Lina

Vad roligt :) Han dubbelkollar nog numret många gånger innan han försöker sms:a den tjejen igen.

2006-11-13 @ 19:26:56
URL: http://dorisen.blogg.se
Postat av: Elin

Hanna: Jag tänkte på samma sak i fredags när det hände. Att man inte dog varje gång man skulle ringa en pojke när man var liten är ett under! :) Fast är det inte en fegisvariant att säga att man gillar någon över sms?

Melissa: Ja, jag skrattade ganska gott hela vägen till Karlstad! :)

Lina: Verkligen! Men borde han inte ha hajat att det där med att käfta tillbaka inte är the way to go kanske..? Det är lite som att säga "varför är du inte kär i mig"!

2006-11-13 @ 19:30:50
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Hanna

Jo, lite fegt faktiskt.

2006-11-14 @ 20:49:29
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0