Politiskt korrekt godis

Igår gjorde jag och M chokladbollar.
Jag måste vakta min tunga varje gång jag säger chokladboll, för när jag var liten hette det inte så. Ni vet alla vad det hette, så det tänker jag inte säga.
Nu är det chokladboll. Ett godis som har blivit politiskt korrekt alltså. Gud, så pretentiöst egentligen, även om the n word knappast är något jag tycker är okej att använda annars heller.

Vi funderade på hur länge sedan det var man tryckte i sig en chokladboll senast. M drog till med tjugo år. Jag nöjde mig med att hävda att det var drygt 14 år sedan, men jag är ju å andra sidan yngre än honom. Något mer vi funderade över var hur mycket en portion chokladboll är. Ett av recepten jag kikade på var nämligen beräknade på fyra portioner, men ingen av oss kunde uppskatta hur många bollar som var en portion. Vi valde istället ett som där det stod att det skulle ge ca 20 bollar, men hur många protioner är det då?

Skit samma, gôtt var det i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha, har du sett Sunes sommar? Det är bäst när Rudolf ska säga vad chokladbollar heter.. We call them ne ne ne, wienerbroads.. Svart basketspelare: Oh no you don´t! *asg* Me like.. Men himlans gott är det iaf, mummans.. Det vore ju konstigt om jag får huvudvärk under första dagen utan socker, men man vet aldrig. En riktigt tryckande hemsk värk var det iaf.. Jag har frukt med mig nu hela tiden, så när jag blir sugen på nått tar jag en frukt istället.. Det går, men det är ju såklart inte alls samma nöjda känsla ;-) Men den kanske infinner sig sen när jag väger mig på måndag morgon? Let´s hope so! =)

2006-10-17 @ 13:48:20
URL: http://lindamariaengla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0