Vykort

Jag älskar att få vykort!
Igår när jag kom hem från jobbet vid halv sju-snåret och då låg det ett på hallgolvet. Lite småsur, trött och blöt i håret efter cykelturen i duggregnet sken jag upp som en sol. Jag tror att varenda en av mina vänner och min familj har blivit tvingade att skicka vykort till mig. Det är nästan så att man kan säga att jag samlar på dem, jag sparar dem i alla fall. Jag tycker att det är en helt fantastisk uppfinning! Självklart är dock de allra bästa de som kommer utan att jag bett om det, som det igår. Johanna bor sedan någon månad på min favoritplats på denna jord, Florens, och det var alltså henne som kortet kom från igår.

Ponte Vecchio i soldis, och jag längtar dit så jag nästan får ont i magen. Många tycker att Florens är en stad som man aldrig skulle vilja spendera särskilt mycket tid i, eftersom det fullkomligen kryllar av turister i den relativt lilla citykärnan. Jag älskar det dock. Det finns en uppsjö av underbara små gränder där man kan avstickare för att komma bort från turiststråken och i dessa gränder finns det såklart alltid massor av små butiker och caféer där man kan spendera en evighet. Längst ned på vykortet påminns jag om hur varmt välkommen jag är att komma och hälsa på henne om jag vill. Så fort jag får råd så sticker jag på en gång, kära du...

Nu ska jag åka till jobbet för att planera ytterligare en show!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0